22. tammikuuta 2016

174.

Taas sitä oppii uutta
niin kulttuurista, kielistä
kuin itsestäänkin.

Saatan päästä opintomatkalle.

Ja olen saattanut oppia
taas itsestäni jotain (mutten
silti kuitenkaan tohdi ottaa
pohdintojani esiin missään).

- - -

Ensimmäinen tunti vieraassa kielessä
ja ymmärsin suurimman osan puhutusta.

Siis, osaanko minä jotakin?

Hämmennys on suuri. Ilo myös.

- - -

Tavallaan. Mutta toisaalta.
En mä kuitenkaan. Tai jos
sitten kuitenkin ... Mutta ei.

En mä tiedä.

Kaikki heittelee. Keikun taas jollain rajalla,
enkä tiedä onko sen takana viisaus vai kadotus.

- - -

Tulenko koskaan olemaan ehjä?

4 kommenttia:

  1. Lupaan huolehtia itsestäni. Pelot toki ovat todellisia, mutta kai se on ihan normaalia, kun aiemmin tilanne oli mitä oli. En kuitenkaan/siltikään aijo jäädä 'tossun alle' tai miellyttää sen takia, että pelkään vain koko ajan helvetisti.
    Yritän olla minä, mutta vain hieman suuremmalla panostuksella. Haluan, että suhde kestää ja tiedän, että sen eteen on tehtävä hieman enemmän töitä, kuin aiemmin, mutta olen valmis siihen. En kuitenkaan liiaksi asti.

    Ilmeisesti minä vastailen tänne sinun blogiisi. Jotenkin minulle helpompi. Olet ihana kun aina jaksat kommentoida ja piristää päivääni. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suunnitelmasi kuulostaa loistvalta, pidä siitä kiinni! Onneksi sulla vaikuttaa olevan tosi realistinen käsitys siitä mitä vaaditaan, jotta tilanne lähtisi edistymään, mutta myös missä raja menee sopivan ja liiallisen panostuksen välillä :) !

      Ja saa vastailla tänne, sopii mulle hyvin. Ja haha, kiitos samoin sulle! ^^

      Poista
  2. On kyllä ihana fiilis se kun päätyy käyttämään vierasta kieltä ja huomaa, että oikeasti OSAA jotain! Kieli avaa niin monia ovia. :) Opintomatkahan voi olla sulle avain johonkin suurempaan. Tsemppejä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, no.. Enhän mä itse sitä kieltä käyttänyt, kunhan kuuntelin. (Siinä vaiheessa kun olisi itse pitänyt avata suunsa niin meni kyllä sormi sinne saman tien - kirjoitusasu on lähestulkoon sama kuin eräässä toisessa kielessä, mutta lausunta täysin erilaista.)

      Ja pääsen sille matkalle, jee! Kyseessä on vain viikon kestävä [ohjattu] reissu, mutta se ei mua haittaa! Vihdoin viimein pääsen laittamaan rastin edes yhden haavemaani kohdalle :)

      Kiitos paljon tsempeistä, takaisin myös ♥

      Poista

Piristä päivääni?